Popcorn na lekcji

with Brak komentarzy

Zabawa na refleks i kreatywność, którą można wykorzystać na każdym przedmiocie. Wprowadza trochę ruchu. Możesz ją przeprowadzić w sali, kiedy uczniowie siedzą w ławkach albo na holu czy świeżym powietrzu, gdy uczniowie siedzą na ziemi w półokręgu.

Do dzieła!

Zadaj uczniom pytanie, na które można udzielić kilku prawidłowych odpowiedzi. Może to być też problem, który uczniowie muszą rozwiązać.

Wyznacz czas na wykonanie zadania. Wyjaśnij, że gdy skończy się czas na opracowywanie odpowiedzi, krzykniesz popcorn. Po tych słowach uczniowie, którzy chcą udzielić odpowiedzi:

  • wstają z krzeseł (jeżeli siedzą w ławkach),
  • biegną do wyznaczonego miejsca (jeżeli siedzą w półokręgu).

Umów się z uczniami ilu, spośród stojących, wybierzesz za każdym razem do pochwalenia się swoim pomysłem. Podkreśl, że raz udzielona odpowiedź/ omówiony pomysł nie może być powtórzony.

Na bieżąco odnoś się do poprawności odpowiedzi i koryguj błędy.

Jak zaangażować uczniów, którzy siedzą?

Poleć, aby w zeszycie zapisali, ich zdaniem, najciekawszą usłyszaną odpowiedź.

A jeszcze lepiej połącz uczniów w pary lub trójki. Niech wspólnie tworzą pomysły. A biegającym do celu (udzielającym odpowiedzi) za każdym razem będzie inny uczeń z zespołu.

W popcornie sprawdzają się pytania dotyczące np.:

  • sposobu wykonania np. doświadczenia, zadania, 
  • przyczyn i skutków wydarzeń, zjawisk
  • rozwiązania problemów w klasie, w szkole,
  • organizacji klasowej wycieczki, szkolnej dyskoteki, obchodów Dnia Chłopaka/ Święta Kobiet,
  • pomysłu na spędzanie przerwy bez smartfona.

Podobają Ci się moje propozycje?

Sprawdź ZAKŁADKĘ FREEBIES. Znajdziesz tam bezpłatne materiały, na które możesz się zapisać.