Podzielmy się odpowiedziami

with Brak komentarzy

Dzięki tej metodzie, oprócz pogłębiania wiedzy z przedmiotu, uczniowie kształcą umiejętność komunikacji.

Do dzieła!

Poproś, aby uczniowie:

  • Złożyli na pół (wzdłuż dłuższej krawędzi) kartkę (wielkości tej z zeszytu).
  • W miejscu zgięcia niech narysują linię. Dzięki temu na kartce powstaną 2 kolumny.

Poproś, aby zatytułowali kolumny: ODDANE, OTRZYMANE.

karta ucznia

Podobnie jak w popcornie zadaj uczniom pytanie, na które można udzielić kilku prawidłowych odpowiedzi. Może to być też problem, który uczniowie muszą rozwiązać. 

Wyznacz limit czasowy. W kolumnie ODDANE uczniowie wypisują tyle odpowiedzi/ pomysłów, na ile wpadną. 

Gdy skończy się czas, uczniowie wstają i łączą się w pary z osobą, która siedzi np. w innym rzędzie.

Zadanie w parach:

  • Odczytanie swoich odpowiedzi i omówienie, czy są prawidłowe.
  • Zapisanie w kolumnie OTRZYMANE odpowiedzi 2. osoby (jeżeli była prawidłowa i różna od tych już zapisanych).

Po wykonaniu zadania uczniowie szukają kolejnej pary. Wymiana odpowiedzi trwa, dopóki nauczyciel nie powie stop.

Gdy uczniowie wrócą na miejsce, podsumuj zadanie.

Podsumowanie

  • Każdego ucznia poproś o odczytanie 1 lub 2 odpowiedzi (uczeń sam wybiera kolumnę, z której czyta). Czytane odpowiedzi na bieżąco komentuj, tak by uczniom łatwiej było usystematyzować wiedzę. 
  • Zapytaj, ile innych prawidłowych odpowiedzi/pomysłów otrzymali dzięki współpracy w parach.
  • Poproś, aby zastanowili się, co zyskali, współpracując z innymi?

Czy odebrałaś już pakiet bezpłatnych materiałów dla nauczycieli, którzy lubią, jak ich uczniowie pracują?

Zapisz się na newsletter i odbierz materiały, dzięki którym szybko zaplanujesz angażującą uczniów lekcję.