Notatki mogą być smaczne. Chyba że nie lubisz hamburgerów. Ja nie bardzo. Uwielbiam za to lody. Przygotowałam też notatki w wersji lodowej.
Skąd pomysł na smaczne notatki?
Znalazłam je na Pintereście. Początkowo tylko jedne. Po dokładniejszej lekturze znalazłam ich mnóstwo. Spodobały mi się. Można je wykorzystać na wiele sposobów. Tak jak może być wiele smaków lodów i różnorodne warstwy między hamburgerową bułką.
Jak notować?
Uczniom potrzebny będzie tylko schemat. Dzięki niemu będą wiedzieć, jak przyrządzić hamburgera i jak przygotować lody.
Istotne wskazówki
- Kiedy po raz pierwszy będziecie pracować z konkretnym schematem, rozdaj go uczniom lub wyświetl i dokładnie omów.
- Uczniowie nie muszą otrzymywać pustych schematów. Więcej radości sprawi im, gdy sami będą mogli narysować hamburgera/lody.
- Zachęć uczniów do dokładania kolejnych smacznych warstw hamburgera czy gałek loda.
Zalety tworzenia hamburgerowych/lodowych notatek
- Atrakcyjna forma graficzna.
- Wymaga przemyślenia tematu. Uczniowie nie przepiszą tekstu z podręcznika.
- Kształt hamburgera i lodów można wykorzystać na każdym przedmiocie i do różnych zadań. Uczniowie mogą pracować nad:
- notatkami na podstawie tekstu
- planem wypracowania, dłuższej wypowiedzi (również ustnej)
- analizą zjawisk, wydarzeń, procesów
- poszukiwaniem odpowiedzi na problemowe pytania
- poszukiwaniem dowodów, uzasadnianiem tez
- wyjaśnianiem pojęć.